Skip Navigation Links
Nieuws SVS-Antwerpen
Basisonderwijs
Secundair onderwijs
Buitengewoon basisonderwijs
Buitengewoon secundair onderwijs
Stages
Kies provincieExpand Kies provincie
Actieplan Sport beweegt je school 2.0. + aanvraag schoolondersteuning
Fair play
Acties/evenementen
NGS sportdagen
Sport na school
Sportsnack
Dienstverlening,publicaties,...
Bestel online
G-sport

Provinciaal kampioenschap oriëntatielopen - Team Event - O

Inschrijvingsformulier
Inschrijvingsformulier
Namenlijst (excell)
 
Datum
24 januari 2018

Plaats
IOF-kaart Hoge Rielen schaal 1/7500
Wedstrijdcentrum: cafetaria/herberg De Hoge Rielen
Molenstraat 62
2460 Kasterlee
 
Bussen zetten de leerlingen af aan parking 3. Daarna kunnen ze zich parkeren op de busparking.
 
Volg daarna de pijlen naar het wedstrijdcentrum en de sporthal.
Kleedkamers en douches in sporthal Hoge Rielen.

Baanlegger
Karl Keuppens 

Routebeschrijving
Vanuit Antwerpen
  • Neem de E34 Antwerpen-Eindhoven.
  • Verlaat de autosnelweg aan afrit 22: Gierle-Beerse.
  • Rij richting Gierle. Vandaar rij je naar Tielen.
  • In Tielen neem je meteen na de kerk de eerste straat links.
  • Volg vanaf nu de wegwijzers naar de Hoge Rielen.

Vanuit Hasselt

  • Neem de E313 richting Antwerpen.
  • Verlaat de autosnelweg aan afrit 22: Herentals.
  • Rij naar Lichtaart.
  • In Lichtaart centrum sla je aan de lichten linksaf, richting Tielen.
  • Neem meteen de eerste straat rechts.
  • Volg vanaf nu de wegwijzers naar de Hoge Rielen

Kledij
Voorzie sportieve kledij en aangepaste schoenen (loopschoenen of outdoor schoenen). Niet met korte broek of korte mouwen.
 
Team event - O - categorieën
Een ploeg bestaat uit 3 leerlingen van dezelfde school, waarvan maximum 2 leerlingen aangesloten zijn bij een oriëntatieloopclub.  Het doel is dus per ploeg een leerling die nog niet aangesloten is, warm te maken voor de sport.

Miniemen jongens (2004 - 2005)
Miniemen meisjes (2004 - 2005)
Miniemen gemengd (2004 - 2005) (minstens 1 meisje in het team)
Cadetten jongens (2002 - 2003)
Cadetten meisjes (2002 - 2003)
Cadetten gemengd (2002 - 2003) (minstens 1 meisje in het team)
Scholieren jongens (2000 - 2001)
Scholieren meisjes (2000 - 2001)
Scholieren gemengd (2000 - 2001) (minstens 1 meisje in het team)
Leerkrachten

Het geboortejaar van de oudste leerling in het team bepaalt de leeftijdscategorie. Zo zal een team met 2 miniemen en 1 cadet deelnemen aan de reeks cadetten.

Rangschikking
Er wordt een rangschikking gemaakt per categorie. Er zijn medailles voor de eerste drie gerangschikte ploegen.

Er wordt een trofee voorzien voor de school die het beste scoort voor het ploegenkampioenschap. De punten worden als volgt toegekend voor elke categorie:
- Iedere ploeg krijgt evenveel punten als de plaats die de ploeg behaalt in de rangschikking per categorie.
- Voorbeeld met 10 ingeschreven ploegen:
Plaats 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 -10
Punten 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 -10
- Indien een school geen deelname heeft bij een bepaalde categorie dan nemen ze de punten na de laatst gerangschikte ploeg. In het voorbeeld hierboven: 11 punten.

De school met het laagste aantal punten wint de schooltrofee.

Timing
12.45u : Opening wedstrijdsecretariaat
13.45u : Einde afhalen borstnummers en elektronische controlekaarten (Ecard) / melden van eventuele teamwijzigingen.
14.00u : Uitdelen wedstrijdkaarten en teamoverleg (teamoverleg - planning verdeling controleposten)
14.20u : Clearen Ecards & briefing in de startzone
14.30u : Massastart
16.00u : Prijsuitreiking

Wedstrijdverloop Team Event - O 
Ieder team zal bij aanmelding 3 borstnummers en 3 Ecards ontvangen. De kapitein van het team mag om 14.00u de 3 wedstrijdkaarten afhalen. Het team heeft nu 20 minuten de tijd om onderling in het team afspraken te maken in verband met het verdelen van de controleposten.
 
Bij de verdeling van de controleposten onder de 3 teamleden moet er rekening gehouden worden met volgende wedstrijdregels:
  • Ieder team kan zelf beslissen of ze (gedeeltelijk) samenblijven of om ieder individueel de controleposten te gaan registeren.
  • Ieder teamlid moet minimaal 8 normale + 3 verplichte gemeenschappelijke controleposten A - B - C registreren (minimaal dus 11 controleposten in het totaal).
  • De 3 gemeenschappelijke controleposten kunnen enkel geregistreerd worden met de 3 teamleden gelijktijdig. Indien de 3 teamleden zich niet "samen" aanmelden, kunnen ze de controleposten A - B - C niet registreren.
  • De gemeenschappelijke verplichte controlepost C moet als laatste genomen worden. Na het gelijktijdig registreren van controlepost C, loopt het team hand in hand volgens het afgebakende traject naar de finish waar ze een laatste maal inleggen op de finishpost.
  • Na afloop van de wedstrijd moeten alle controleposten door minimum 1 teamlid geregistreerd zijn.
De start zal georganiseerd worden in de vorm van een massastart. Voorafgaand moeten alle teamleden via een toegangspoort de startzone betreden en aan deze toegangspoort zal de persoonlijke Ecard geactiveerd worden.
 
De ploeg die alle controleposten heeft geregistreerd in de snelste tijd, wint de wedstrijd.
 
Een ploeg die één of meerdere controleposten niet heeft geregistreerd, wordt niet gedeclasseerd maar zal voor iedere controlepost die niet werd geregistreerd, een straftijd van 10 minuten aangerekend krijgen. 

Inschrijvingen
Gelieve het inschrijvingsformulier (klik bovenaan op deze pagina op de link) en het Excell-bestand met de gegevens van de leerlingen in te vullen en te mailen naar het SVS - secretariaat : secundair@antwerpen.schoolsport.be
 
Open Prov. kampioenschappen in andere provincies
15/11/17 - Vlaams Brabant -Kessel-Lo - voor meer info: klik hier.